BlogEkonomija dijeljenja: revolucija koja promiče kvalitetu života, održivost i zajedništvo

31/01/20240
Ekonomija dijeljenja je više od puke fraze – to je revolucija životnog stila koja preoblikuje način na koji živimo, radimo i igramo se. U ovom ćemo blogu zaviriti u neosporne prednosti i otkriti neke zabavne činjenice koje ekonomiju dijeljenja čine nezaustavljivom silom u današnjem svijetu.

 

Prednosti ekonomije dijeljenja:

 

1.Isplativost 

Suočimo se s tim – biti štedljiv je nova crna! Jedna od primarnih prednosti ekonomije dijeljenja je njen utjecaj na naše novčanike. Zašto kupovati kada možete posuditi? Dijeljenjem resursa, bilo da se radi o vožnji, smještaju ili alatima, pojedinci mogu značajno smanjiti troškove i uživati ​​u pristupačnijem načinu života, bez da si išta uskraćuju.

 

2. Pristup ispred vlasništva:

Ekonomija dijeljenja daje prednost pristupu resursima, a ne samom vlasništvu. Ona potiče minimalizam, potičući vas da posjedujete samo ono što vas uistinu veseli i fokusirate se na ono što je uistinu bitno u životu! Ovaj pomak omogućuje ljudima da uživaju u prednostima raznih proizvoda i usluga bez tereta dugoročnih financijskih obveza ili potrebe za pretjeranim prostorom za pohranu nagomilane imovine.

 

3. Održivi život:

Dijeljenje nije samo ušteda novca već dio zelene revolucije gdje je ono samo mali čin s velikim utjecajem na okoliš. Ekonomija dijeljenja promiče održivi život smanjenjem potražnje za novim proizvodima, minimiziranjem otpada i poticanjem kružnog gospodarstva. To u prijevodu znači manje resursa koji se troše na proizvodnju predmeta koji većinu vremena stoje bez da ih se upotrebljava.

 

4. Izgradnja zajednice:

Zajednička iskustva potiču veze u zajednici i grade mostove među ljudima. Bilo da se radi o dijeljenju radnog prostora, dijeljenju prostora za pohranu, ili sudjelovanju u lokalnoj zajedničkoj vožnji, ekonomija dijeljenja njeguje osjećaj zajedništva , povjerenja i suradnje, čineći svijet manjim i prijateljskim mjestom. Vaš susjed nije samo susjed; on je vaš izbor za pohranu namještaja dok preuređujete stan, ili kad Vam treba posuditi električnu bušilicu. To je kao da imate društvenu mrežu u stvarnom životu!

 

5. Inovacija i trendsetting:

Ekonomija dijeljenja nije samo ekonomska alternativa, već i inovativni pristup životu. Ona napreduje upravo zahvaljujući inovacijama. Od peer-to-peer platformi do kreativnih poslovnih modela, ovaj ekonomski model neprestano se razvija, pružajući prilike poduzetnicima i onima koji misle unaprijed da stvore revolucionarna rješenja. A i korisnici rješenja ekonomije dijeljenja se smatraju trendsetterima jer svojim primjerom šire pozitivne promjene u zajednici.

 

Buksa.hr je samo jedan od primjera ekonomije dijeljenja koja utjelovljuje sve navedene prednosti primjenjujući ih na prostor. Oni koji imaju prostor, bilo kakav, a da im stoji neiskorišten, mogu ga oglasiti na platformi i ostvariti pasivan prihod. Oni koji privremeno ili trajno nemaju dovoljno prostora, bilo da preuređuju stan, nemaju gdje sa sezonskom sportskom opremom i alatima, ili jednostavno imaju previše stvari i uspomena kojih se ne žele trajno riješiti, mogu preko platforme unajmiti prostor u svojoj blizini, u lokalnoj zajednici i na taj način rasteretiti svoj životni prostor, popraviti kvalitetu života i upoznati susjeda kojeg možda do tada nisu poznavali.

Dosad je bilo nepojmljivo iznajmiti prostor u svojoj kući nekome za pohranu njegovih stvari. Ne tako davno bilo je jednako nepojmljivo pozvati neprovjerenu osobu da te preveze od točke A do točke B, ili pak iznajmiti svoju kuću nepoznatim turistima. No ljudi vole novitete, volje postavljati trendove i biti prvi korisnici ideje u koju vjeruju. Vole osjećaj zajedništva i povezivanje sa zajednicom, no preduvjet je da se kao korisnik osjećaju dovoljno sigurnima.

U nastavku pročitajte neke zanimljivosti vezane uz ekonomiju dijeljenja.

 

 

Photo: Shutterstock

 

FUN FACTS:

 

1. Pojava ekonomije dijeljenja:

Pokrenut 1995., eBay je bio jedno od prvih poduzeća u onome što danas nazivamo ekonomijom dijeljenja. eBay je omogućio globalno elektroničko tržište na kojem je svatko mogao kupiti ili prodati sve vrste artikala.

 

2. Nastanak pojma:

Izraz “ekonomija dijeljenja” počeo se pojavljivati ​​u vrijeme Velike recesije. Smatra se da ga je prvi upotrijebio Lawrence Lessig 2008.. Pojam je dobio zamah s pojavom platformi kao što su Airbnb, Uber i TaskRabbit.

 

3. Zajednička potrošnja uzima maha:

Rachel Botsman i Roo Rogers predstavili su pojam “suradnička potrošnja” u svojoj knjizi iz 2010., “Što je moje, tvoje je: Uspon suradničke potrošnje”, bacajući svjetlo na rana načela ekonomije dijeljenja.

4. Jednorozi s područja ekonomije dijeljenja:

Neki od najuspješnijih startup-ova s područja ekonomije dijeljenja postigli su status “jednoroga”, dosegnuvši vrijednost od preko milijardu dolara. Ovaj elitni klub uključuje imena kao što su Uber, Airbnb, Lyft i DoorDash.

 

5. Zamjena vještina za usluge:

Osim samo fizičkih dobara, ekonomija dijeljenja proteže se i na platforme za dijeljenje vještina. Web stranice kao što su Skillshare, TaskRabbit i Upwork omogućuju pojedincima da podijele svoje talente i stručnost uz naknadu.

 

6. Naglasak na iskustva:

Neke sharing platforme podižu ekonomiju dijeljenja na još višu razinu. AirBnb ne nudi samo smještaj, već jedinstvena iskustva kao što je dubinsko ronjenje s morskim psima ili istraživanje skrivenih dragulja s lokalnim vodičima. Na taj su način putovanja pretvorili u avanturu.

 

7. Dijeljenje vožnje i smanjeni promet:

Istraživanja su pokazala da je uvođenje usluga dijeljenja prijevoza doprinijelo smanjenju prometnih gužvi u nekim gradovima. Kako se sve više ljudi odlučuje za zajedničke vožnje, postoji potencijalni pozitivan utjecaj na gradski promet.

 

8. Uspon Uberpoduzetnika:

Neki su poduzetnici svoje automobile pretvorili u mobilne tvrtke, zaradivši nadimak “Uberpoduzetnici”. Od prodaje grickalica do pružanja masaže u automobilu, poduzetnički duh pronašao je jedinstveno mjesto u uslugama dijeljenja prijevoza.

 

9. Freecycle pokret:

Freecycle Network, osnovana 2003., globalna je platforma koja promiče koncept besplatnog dijeljenja predmeta. Članovi mogu ponuditi stvari koje im više ne trebaju ili pronaći stvari koje traže, potičući osjećaj zajednice i smanjujući otpad.

 

10. Posuđivanje je nadraslo knjižnice:

Tradicionalni koncept knjižnice proširen je na alate, igračke i mnoge druge stvari. Pojavile su se biblioteke alata, biblioteke igračaka, pa čak i biblioteke kuhinjskog posuđa, omogućujući ljudima posudbu predmeta koji su im potrebni na kratko razdoblje bez tereta vlasništva.

 

Ove činjenice prikazuju raznoliku i inovativnu prirodu ekonomije dijeljenja, ističući njezin utjecaj na različite aspekte naših života. Od neobičnog smještaja do poduzetničkih prilika, dijeljenje je preraslo trend i postalo transformativna sila koja oblikuje način na koji konzumiramo i komuniciramo u modernom svijetu.

 

 

Ostavi odgovor

U slučaju nezadovoljstva, svoje prigovore možete ponijeti na knjigazalbe@buksa.hr .

Sharing j.d.o.o. za promidžbu i trgovinu

Sjedište: Svetonedeljska 48, 10431 Sveta Nedelja

Trgovački sud u Zagrebu, posl. br. Tt-22/37981-8, MBS: 081460499; OIB: 46773958451, tel: +385(0)916153620, e-pošta: buksa@buksa.hr, direktorica Daliborka Dragašević

Temeljni kapital 10,00 kn, uplaćen u cijelosti.

Poslovni račun: Privredna banka Zagreb d.d., Radnička cesta 50, 10000 Zagreb, IBAN: HR8323400091111200083

Back to Bello home

Copyright 2022. Sharing j.d.o.o. Sva prava pridržana.

Prijava

Registriraj se

Vaši osobni podaci koristit će se kao podrška Vašem iskustvu s ovom web stranicom, u svrhu upravljanja pristupom Vašem korisničkom računu i za ostale svrhe opisane u našim pravilima privatnosti.

Već imate korisnički račun?

Izgubljena zaporka

Molimo unesite Vaše korisničko ime ili e-mail adresu. Primit ćete link za ponovno postavljanje zaporke putem e-maila.